Pieslēgties
Pieslēgušies

We have 57 guests and 0 members online
    Kalendārs
    foruma-zinojumi

    zaz_968m

    Zaz-968 (žargonā saukts "ausainais zaporožec", "čeburaška") - padomju laiku mikrolitražas auto, kas bija ražots Zaporožja auto rūpnīcā. Tie tika ražoti no 1972 līdz 1994 gadam.
    No 1973 līdz 1979 gadam tika ražots modelis ZAZ-968A, bet 1979 gadā sāka būvēt jauno modeli: ZAZ-968M ar pilveidotāku ārējo izskatu. Tika ražoti arī ekspota variānti zem "Yalta" brenda .Modeļa raksturīgas pazīmes: automašīnas dzinējs atrodas aizmugurē, dzinēju tiek dzesēts ar gaisa dzesēšanu un vienā blokā ar transmisiju, autonomā apsilde.


    Atšķirība ZAZ 968M no ZAZ 968A

    Aizmugurējie pagriezienu lukturi 968a ir apaļi, bet 968m uzlaboti, taisnstūra. Modernizēts vadības panelis. Ornamentu priekšā nomainīja metāla moldings ar uzrakstu , turklāt arī pats automašīnas priekšējais panelis (priekšā) mainīja formu, te atrada vietu pagriezienu lukturiši, izmainījās priekšējā gaismas tehnika. Tika mainīta dzinēja dzesēšanas shēma. Gaisa uztveršana dzesēšanai tagad notiek caur režģi motora parsega virspusē. Lielo “ausu”-gaisa uztvērēju vieta palika tikai nelielas štancētas spraugas motortelpas sānos.Rezerves ritenis tiek pārnests no bagāžnieka zem motora pārsega, pa labi blakus dzinējam. Bamperi ar laiku ieguva plastika sānu daļas un gumijas amortizējošo joslu visā garumā. Turklāt ari citu hromētu detaļu ZAZ 968m kļuva daudz mazāk. ZAZ ieguva arī divu ātrumu logu tīritājus.

    ZAZ 968A

    ZAZ-968M-1

    ZAZ-968M-2

    ZAZ 968M

    ZAZ-968M-3

    ZAZ-968M-4

    Zaz 968 MP
    Zaporožecs joprojām pildīja vispieejamākā auto lomu un daudziem auto amatieriem tā bija pirmā un vienīgā automašīna. Arī visos turpmākajos gados uz šīs automašīnas pleciem visos turpmākajos gados gūlās rūpes par cilvēkiem ar īpašām vajadzībām.
    Pie interesantām ZAZ modifikācijām noteikti jāpieskaita ZAZ 968MP (indekss P nozīmēja “pikaps”). Šis auto ar izmainītu virsbūvi bija paredzēts nelielu kravu un instrumentu pārvadāšanai, kas bija nepieciešams dažādām remonta brigādēm. Kabīnes priekšā atradās divas sēdvietas, bet aizmugurējo sēdekļu vieta starp kabīni un motoru - kravas nodalījums.
    Jaunie Zaporožeca modeļi, būdami pēc konstrukcijas līdzīgi, iemantoja gan ZAZ 965 trūkumus, gan priekšrocības. Ne visai lielo dzinēja resursu kompensēja remontu vienkāršība, bet divu durvju virsbūves neērtības atsvēra laba caurejamība un apskaužama izturība. Statistika klusē, cik tūkstošus vai miljonus tonnu kartupeļu, cementa maisu vai dēļu kubikmetru pārvests ar šīm neuzkrītošajām strādīgajām mašīnītēm. Ar katru gadu samazinās to mazdārziņu skaits, kuru vārtiņu priekšā kādreiz lepni stāvēja Zaporožecs, tašu jāatceras cik daudzu privātmāju celtniecībā savu artavu ielika padomju laika lētākā automašīna.

    zaz pikabs

     
    Meklēt
    Nejaušas bildes