40zs motora skrūvēšana

Моderatori: Pīle, intars, kraukscis

Re: 40zs motora skrūvēšana

Atbildēt powermeower » Ceturtdiena Oktobris 20, 2016 9:04 pm

Ar to Compression Ratio palielināšanu tā uzmanīgi, ir speciālas formulas, kur var to aprēķināt
Bet...
- uztaisīsi pa lielu - agri vai vēlu izšaus sveces, galvas ta alumīnija un vītne īsa (kas droši vien ar jau nav pirmā svaiguma)... Ir piedzīvots, aiz nezināšanas...
Turklāt arī pārējām saistītajām detaļām un mezgliem derētu būt ar attiecīgu izturības rezervi, gribot likt motoram strādāt tam smagākos režīmos. Nedomāju, ka ZAZa motoramīpaši daudz šādas rezerves ir...
- galvu nevar sēdināt nejēgā, jo cilindru un galvu saskare nav gludi horizontāla !!
Cilindrs ''ieiet'' galvā līdz noteiktai robežai, lai galva vienkārši nesāktu ''karāties'' uz cilindru ribām, bet cilindra augšmala degkameras virsmu vairs nesasniedz ( vai arī piekļaujas bez piespiediena)...
Tā kā būs viena konkrēta robeža galvas frēzēšanai !

Piemērs - ''mazajam'' VW vaboles (1200ccm) motoram max CR ir 7.98, un tad paliek 0.8mm no galvas korpusa līdz kritiskajai robežai (cilindra horizontālajām ribām). Divus tādus motorus esmu jau uztaisījis - ar 7.98 ir jūtami labāka dinamika, nekā ar stock 6.16... :D pie tiem pašiem 1200ccm un oriģinālā karbja

Formula šeit - http://www.csp-shop.com/cgi-bin/cshop2/front/shop_main.cgi?func=htmlserv&tmpl=shop_text_csp.html&content=std_technik_motordaten&wkid=514221048799
click Compression ratio

Protams, to visu darīt var , bet saprāta robežās 8-)
Pēdējo reizi labots powermeower Ceturtdiena Oktobris 20, 2016 9:14 pm, pavisam labots 1 reizes.
Take (sh)it easy !
www.powermeower.eu
Lietotāja avatars
powermeower
 
Ziņojumi: 836
Reģistrēts: Otrdiena Jūlijs 05, 2011 9:58 pm
Dzīvesvieta: Bauska (LV)

Re: 40zs motora skrūvēšana

Atbildēt powermeower » Ceturtdiena Oktobris 20, 2016 9:12 pm

Var arī mēģināt ''atvieglot'' spararatu, lai motoram būtu jātērē mazāk spēka , griežot pašam sevi, bet... arī šeit nevajadzētu pārcensties, jo citādi tukšgaita ''sāksies'' pie 1500-1800rpm (ja ne vēl augstāk) , kā rallijniekiem... :)

VW vabolēm šī robeža ir 4.8kg (stock 7.5 vietā), un tad tukšgaita gribi negribi ir 1200rpm... ;)
Take (sh)it easy !
www.powermeower.eu
Lietotāja avatars
powermeower
 
Ziņojumi: 836
Reģistrēts: Otrdiena Jūlijs 05, 2011 9:58 pm
Dzīvesvieta: Bauska (LV)

Re: 40zs motora skrūvēšana

Atbildēt JānisK-[JK] » Piektdiena Oktobris 21, 2016 3:09 am

Protams, ka viss ar prātu un saprašanu, neko zāģēt un vīlēt nezinot kāpēc tas jādara nu noteikti nevajag un visam ir savas robežas!
Zaza motors kopumā nav tik neizturīgs kā ir pieņemts domāt, ir konkrēti vājie posmi, konkrētas detaļas un visumā ieteiktu sazināties ar Kuļikovski, kurš ir zinošākais cilvēks par zaz motora forsēšanu un iespējām. Zaz motoru salīdzināt ar vaboles var tikai "lielos vilcienos" ne "mazos tramvajos" :D
Ar spararata atvieglināšanu nu nav tik traki, ir zināmi varianti, kur spararats tiek izgatavots no tērauda un svars ir daži kg (čuguna paliek neizturīgs atvieglinot par daudz), ar apgriezieniem viss kārtībā! nezinu no kurienes rāvi šādu infu par 1500 apgriezieniem nu nav tā! Bet piekrītu, ka tomēr rotējošai masai ir jābūt, lai nezustu griezes moments tāpēc nevajadzētu ar fanātismu ķerties pie spararata atvieglināšanas :)
AttēlsAttēlsAttēls
Lietotāja avatars
JānisK-[JK]
Vortāla
Vortāla
 
Ziņojumi: 219
Reģistrēts: Sestdiena Marts 05, 2011 10:24 pm
Dzīvesvieta: Rīga

Re: 40zs motora skrūvēšana

Atbildēt powermeower » Piektdiena Oktobris 21, 2016 10:45 pm

Salīdzināt ZAZ un VW var gan - tā pati koncepcija, tie paši materiāli, tie paši principi, tā pati fizika... It sevišķi, ja skata 50-60 gadu VW (tā paša principa rokeru ''klaviere'', sadale bez šālēm u.c.)
Tikai cilindru leņķis nedaudz cits...

Katrā ziņā, aizņemoties know-how no VW, ZAZu var uztaisīt par visai braucamu aparātu - runāju no personīgās pieredzes (jau daudz kam jau ir iziets cauri, izmēģināts, salīdzināts, atzīts par derīgu/nederīgu)

Neiet runa par speciālu motoru būvēšanu extrēmām sacīkstēm, vienā exemplārā eksistējošu detaļu izgatavošanu ''no rokas'', bet par pavisam normālu, ilgspēlējošu, ielas variantu !!! 8-)
Take (sh)it easy !
www.powermeower.eu
Lietotāja avatars
powermeower
 
Ziņojumi: 836
Reģistrēts: Otrdiena Jūlijs 05, 2011 9:58 pm
Dzīvesvieta: Bauska (LV)

Re: 40zs motora skrūvēšana

Atbildēt JānisK-[JK] » Sestdiena Oktobris 22, 2016 3:27 am

Principi un fizika tie paši, bet koncepcija gan ir nedaudz cita un par materiāliem arī var parunāt :: pats galvenais ir detaļu apstrādes un salikšanas kvalitāte! Pielaides arī atšķirsies!
Par to, ka var uztaisīt braucamu nav šaubu, arī tam esmu gājis cauri kopā ar vectēvu un toreiz auto neizmantoja izklaides braucieniem, bet IKDIENAI brauca regulāri uz laukiem, katru nedēļas nogali, brauca arī ārpus Latvijas robežām un tad arī bija svarīgi, lai auto būtu uzticams un attiecīgi tika remontēts ;)

Neiet gan runa par speciālu motoru būvēšanu, kā minēju ir zināmi varianti un cilvēki brauc ikdienā ar tērauda dažus kg smagiem spararatiem un nav nekādi 1800rpm brīvgaitā 8-) Un sporta auto nestabila brīvgaita ir ne jau atvieglināta spararata dēl!
AttēlsAttēlsAttēls
Lietotāja avatars
JānisK-[JK]
Vortāla
Vortāla
 
Ziņojumi: 219
Reģistrēts: Sestdiena Marts 05, 2011 10:24 pm
Dzīvesvieta: Rīga

Re: 40zs motora skrūvēšana

Atbildēt powermeower » Otrdiena Oktobris 25, 2016 10:01 pm

Nu jā... par izmantotajiem materiāliem (konkrēti metāla sastāvs) taisnība !
Ja nostrādātību vēl var piestrādāt, tad metāla kvalitāie diemžēl ne... Ja nu vienīgi ''biezpiena'' špilkas mainīt (ko jau minēju)

Pielaides atšķirsies, protams... bet no ūdeņnieka !
Abiem apskatāmajiem (VW un ZAZ) gaisiniekiem gan būtiski ne ! Fiziku neapmānīsi, nenošpikosi... Izmantotajam metāla sakausējumam izplešanās koeficients ir vienāds, neatkarīgi no ražotājvalsts ...

Vieglais spararats, protams, nav vienīgais iemesls palielinātiem idle apgriezieniem, ir vēl vismaz trīs faktori, kāpēc tukšgaitas apgriezieni ''uzlabotam'' motoram nekad vairs nebūs 850rpm/min ;)
Take (sh)it easy !
www.powermeower.eu
Lietotāja avatars
powermeower
 
Ziņojumi: 836
Reģistrēts: Otrdiena Jūlijs 05, 2011 9:58 pm
Dzīvesvieta: Bauska (LV)

Re: 40zs motora skrūvēšana

Atbildēt JānisK-[JK] » Trešdiena Oktobris 26, 2016 3:08 pm

Ar pielaidēm ir lielākā problēma jo padomju savienībā labas eļļas nebija, eļļošana spējas bija sliktas tāpēc pielaides bija paredzētas biezākai eļļas kārtiņai!
Piemēram žiguļiem zinātāji kloķenes slīpē ne ar vecajām pielaidēm ;) zapiņam būtībā ir tas pats! Tāpat arī detaļu apstrādes un salikšanas kvalitāte ir kardināli atšķirīga zaz un vw.
Par sporta auto šo to zinu tā kā kādreiz tika strādās par rallija automehāniķi ;) Bet nu runa bija nedaudz citā plānā tā kā nepiekritu, ka brīvgaitā būs tie 1500-1800rpm, būtiskāk mainās brīvgaita ar nu ļoti vieglu spararatu, kā minēju dažus kilogramus kad kopā ar sajūgu un kurvi ir ~5kg, bet arī tad brīvgaita ir par dažiem simtiem pagriezienu lielāka, bet ne tie kosmiskie cipari.

Špiļkas mans vectēvs pats izgatavoja, pats rūdīja un ar tām reti bija problēmas.
AttēlsAttēlsAttēls
Lietotāja avatars
JānisK-[JK]
Vortāla
Vortāla
 
Ziņojumi: 219
Reģistrēts: Sestdiena Marts 05, 2011 10:24 pm
Dzīvesvieta: Rīga

Re: 40zs motora skrūvēšana

Atbildēt Pīle » Svētdiena Maijs 21, 2017 9:03 am

JānisK-[JK] rakstīja:laa laa laa
Par sporta auto šo to zinu tā kā kādreiz tika strādās par rallija automehāniķi ;)
laalaalaa



Micuk, kurā komandā, vai kuram braucējam Tu biji mehāniķis?
Under Construction
Lietotāja avatars
Pīle
 
Ziņojumi: 417
Reģistrēts: Pirmdiena Jūlijs 04, 2011 10:32 am

Re: 40zs motora skrūvēšana

Atbildēt JānisK-[JK] » Pirmdiena Maijs 22, 2017 11:40 am

Pēc tā, ka citē manu rakstīto spriežu, ka jautā man, bet mani sauc Jānis kā redzams pēc vārda nevis micuks!
Ja nosaukšu braucēju tavā dzīvē tas neko nemainīs.
AttēlsAttēlsAttēls
Lietotāja avatars
JānisK-[JK]
Vortāla
Vortāla
 
Ziņojumi: 219
Reģistrēts: Sestdiena Marts 05, 2011 10:24 pm
Dzīvesvieta: Rīga

Iepriekšējais

Atgriezties uz Dzinējs

Pašlaik forumā

Šo forumu pašlaik apskata: Nav reģistrētu lietotāju un viesi: 0

cron