Oranžais ausainītis

Моderatori: Pīle, intars, kraukscis

Oranžais ausainītis

Atbildēt Krisjanis234 » Ceturtdiena Jūnijs 18, 2015 12:26 pm

Sveiki. Arī es pēc daudz gadu sapņošanas tiku pie ZAZ automašīnas. Principā pirmo reizi šo zapiņu redzēju pirms vairāk kā desmit gadiem, kad saimnieks šo mašīnu, mantotu no tēva, neparko negribēja pārdot. Biju jau atmetis cerības un nekontaktējos ar šo cilvēku un ik pa laikam skatījos ss.lv vai ir kādi piedāvājumi, kad viņš pats piezvanīja un izteica velmi uzsākt tirgošanos ar mani.
Vārdu sakot tas beidzot ir noticis. Zaporožecs 968 1973. gada ar vēl vēcā 966 priekšu (restīte) ar 40zs motoru un nobraukumu 30 tūkstoši šovakar vai rīt būs manās mājās. Rūsējis nav vispār nekur. Hromi visi ideāli saglabājušies. Viss ir vizuāli ļoti ļoti glīti. Zapiņam pēdējā apskate 1994. gadā ieta. Pēc saimnieka nāves dēls uztaisīja papīrus sev un zapiņš tikai 2005. gadā tika pārvilkts uz citu garāžu, kur uz zilajām metāla kājiņām sēdēja visus šos gadus. Protams ir problēmas par kurām vēršos pie Jums un ceru uz Jūsu palīdzību un atsaucību.
Vārdu sakot zapiņam līdzi nāk arī daļu kaudze, kur ir jaunas riepas, mašīnai starp citu riepas arī ir jaunas, bet padomju laiku. Vai ar viņām var apskati iet un viss kārtībā vai arī ir kādi ierobežojumi pret USSR ražotām riepām.??
Neesmu vēl viņu pielaidis, bet motors nav nosprūdis, viss smuki griežas, jālaiž laikam tik klāt, bet jautājums atkal. Motorā ir vecā eļļa, rēķiniet paši, vismaz 20 gadus veca. Vai pirms darbināšanas un vēlāk ekspluatācijas labāk ieliet svaigu eļļu un ja jā, tad vispār kādu eļļu rekomendējams ir izmantot un kā vispār Zapiņam ir ar to eļļas filtru? (īpašnieks neko nesajēdz no mašīnām it īpaši no šīs, atgādināšu viņš ir tikai to mantojis un ilgi glabājis, tāpēc arī vēršos pie Jums)
Bremzes.... Rocene ir ideāla, bet bremžu pedālis ir mīksts kā banāns un vieglie iet grīdā. Laikam vajadzēs pārķidāt visu bremžu sistēmu un nomainīt bremžu eļļu... Kādu eļļu izmantot un kas zapiņam, taisot bremzes, ir īpašs, lai pievērstu uzmanību un vai tur ir savi knifi.?
Sajūgs ir arī tāds mānīgs, bet ir pieredze ar nostāvējušos sajūgu, kad vienkārši pielaižot ir variants, ka viņš atnāk vaļā no vibrācijām un tamlīdzīgi un sāk normāli strādāt. Savādāk ir sajūta, ka viņš ir salipis un lēni laižas vaļā....
Pārējais ir apmēram skaidrs pagaidām.... Nav bijusi iepriekš darīšana ar šo auto marku, tik, cik pusaudžu gados divus zaparus esam nokāvuši un notriekuši, bet tur neskatījās, kas par vainām tikai klapēja kopā.
Tagad viņš tik pirmais būtu jāpielaiž. Motors izskatās diezgan tīrs un sterils un nekādām problēmām nevajadzētu būt. Pievienošu pāris bildes cik nu var saprast, jo viņš stāv mazā garāžā un neko nevar sabildēt un vēl neesmu viņu izstūmis laukā, jo malkas krava priekšā :D Piebildīšu, ka zapiņam ir uzlikti izpūtēji no motocikla. Laikam tāpēc, lai klusāks???
Ceru, ka ar Jūsu palīdzību tādā raitā tempā dabūšu uzlīmi logā un pievienošos Jūsu klubiņam.
Ar cieņu Krišjānis no Saldus.

P.S. Bildes vairāk būs vēlāk. Nav fiziski vietas, lai kaut ko jēdzīgu tajā garāžā sabildētu :)

Attēls
Attēls
Attēls
Attēls
Krisjanis234
 
Ziņojumi: 25
Reģistrēts: Ceturtdiena Jūnijs 18, 2015 11:55 am
Dzīvesvieta: Saldus

Re: Oranžais ausainītis

Atbildēt Pīle » Ceturtdiena Jūnijs 18, 2015 3:07 pm

Malacis! 10 gadu gaidīšana atmaksājusies, apsveicu ar auto! 8-)
Un cik vēl šķūnīšos Latvijā guļ šādi skaistuļi...
Under Construction
Lietotāja avatars
Pīle
 
Ziņojumi: 417
Reģistrēts: Pirmdiena Jūlijs 04, 2011 10:32 am

Re: Oranžais ausainītis

Atbildēt Krisjanis234 » Ceturtdiena Jūnijs 18, 2015 3:45 pm

Pīle rakstīja:Malacis! 10 gadu gaidīšana atmaksājusies, apsveicu ar auto! 8-)
Un cik vēl šķūnīšos Latvijā guļ šādi skaistuļi...



Man tik lūgums ir.... No mašīnām es šo to saprotu. Ir pieredze ar melnajiem darbiem garāžā. Jaukti un taisīti divi subaru, pārkrāmēts vw passat b3 un citas štelles. No ZAZ visādus zemūdens akmeņus nezinu. Vai variet padalīties ar pieredzi un atbildēt uz manis uzdotajiem jautājumiem lūdzu? :) Negribas nodarboties ar pašdarbību uzreiz, un arī papētīju info forumā, jā tur ir daudz informācijas, bet teiksim par bremžu sistēmu info ir diezgan skopa....
Krisjanis234
 
Ziņojumi: 25
Reģistrēts: Ceturtdiena Jūnijs 18, 2015 11:55 am
Dzīvesvieta: Saldus

Re: Oranžais ausainītis

Atbildēt powermeower » Piektdiena Jūnijs 19, 2015 8:56 am

ZAZs ir ļoti specifisks auto tikai vienā ziņā - arī jaunas detaļas ir tik nekvalitatīvas, ka uzmainot ''no veikala'' ņemtas, nav it nekādas garantijas, ka nu tagad viss darbosies un strādās perfekti... :(
...pārējais ir vairāk vai mazāk labojams, ''pievedams pie jēgas'', lokāms, slīpējams, taisnojams, lāpāms, regulējams... :)

Bremžu galvenā vājā vieta - paši cilindri (kā galvenais, tā riteņu) - manšetes ''netur'' DOT3> šķidrumus, tikai Made In krievu ... +nekvalitatīvais, neprecīzais pašu cilindru izgatavojums + nenosakāma ilguma glabāšanās visādās vecās noliktavās un pažobelēs - ir gadījies izpakot jaunus... un iekšpusē jau sarūsējis....
Var , protams, laimēties, bet... tas, laikam ejot, gadās aizvien retāk, vecie detaļu krājumi beidzas, un klāt nenāk...

Ja var dabūt tā visa vietā kkādus ''firmas'' analogus, tad tas ir tikai liels pluss
Nākamais stulbums - kopēja sistēma ar (hidraulisko) sajūgu ! T.i. ja bremžu sistēmā pazūd spiediens, tad arī sajūgs ''beidzas''. Vai arī otrādi... Pie iespējas, šīs sistēmas derētu nodalīt vienu no otras ;)

tas tā, ja pa bremzēm
*
Par motoru - veco eļļu noteikti ārā; svaigu 20W-50 iekšā, NGK B5H (vai DENSO W16FS-U) sveces, pārregulēt vārstus, pielasīt normālas pretestības silicone svečvadus... un nepazīsi vairs savu auto, pavisam cita dziesma 8-)
Protams, nomaini visas gumijas trubiņas, vecās noteikti ir cietas kā koks, un sasprēgājušas, salūzīs jau rokās :lol:
*
Par riepām - oriģinālās vari paturēt uz rezerves komplekta diskiem priekš zīmēšanās vai VS nummuru iegūšanas, bet braukt ar tām gan neriskē (vai pārdod kādam pārliecinātam oriģinādetaļu fanātiķim), var taču iepirkt pavisam labas, Golf izmēra, 13nieces, bezkameru protams...
*
Elektrība - štekeros, no ilgās stāvēšanas, varētu būt iemeties ''zaļais'', der pārskatīt, pārtīrīt, un sapūst ar WD40veidīgajiem...

Lai veicās! 8-)
Take (sh)it easy !
www.powermeower.eu
Lietotāja avatars
powermeower
 
Ziņojumi: 836
Reģistrēts: Otrdiena Jūlijs 05, 2011 9:58 pm
Dzīvesvieta: Bauska (LV)

Re: Oranžais ausainītis

Atbildēt Krisjanis234 » Piektdiena Jūnijs 19, 2015 10:42 pm

Heijā. Karoče šodien atvilkām čeburašku uz manu sētu. Nomainījām eļļu un mēģinājam pielaist. Daļēji izdevās, bet degvielas sūknis nesūc augšā pietiekami daudz degvielas. Cik ar roku uzrauj tik arī karbūzis iedod motorā un tas visss..... Jautājums vai der degvielas sūknis no žiguļa? Tikšu galā ar to, lai dzinējs normāli rūc un tad ķeršos klāt bremzēm.
Stūre arī ir sasprāgusi un vajadzētu jaunu. Vai kādam nav stūre jēdzīgā stāvoklī?
Tizlākais, ka gribēju pārbaudīt vai var aizslēgt un nevaru vairs nevienas durvis dabūt vaļā. Blakussēdētāja durvīm aizspiedu podziņu un šofera durvis nereaģē uz to, ka ar atslēgu tiek atslēgtas.... Vienkārši nevar atvērt un viss. :( stulbi, bet nu labi, ka pārbaudīju to šodien. Uz ātro ienāca ideja tikt iekšā caur aizmugurējo sānu stiklu. Viņš izskatās, ka viegli nāk ārā no gumijām... Varbūt ir citi varianti....
Viss pagaidām izskatās labi.....
Ielikšu vienu bildi ar vēl nenomazgātu. Kad nomazgājam, tad nebija laika bildēm, jo uzreiz mēģinājām dabūt viņu rūcošu.
P.S. Ar motocikla izpūtējiem čeburaška liekas, ka ir daudz klusāks nekā ar orģinālajiem :)
Attēls
Krisjanis234
 
Ziņojumi: 25
Reģistrēts: Ceturtdiena Jūnijs 18, 2015 11:55 am
Dzīvesvieta: Saldus

Re: Oranžais ausainītis

Atbildēt powermeower » Piektdiena Jūnijs 19, 2015 11:20 pm

Gribi palaist - piekarini mieta galā kanniņu un palaid uz pašteci, pa tam lāgam izjauc sūkni un apskaties dēļ kā nesūknē.
Kamēr sagādāsi vajadzīgo, var izmantot braukšanai apkures el. sūkni - motoram pilnīgi pietiek !... un apkuri tak vasarā nevajag...
Pie iekodušamies durvju mehānismiem var tikt klāt noņemot durvju apšuvumus, un bagātīgi sapūšot ar wd40-veidīgajiem, varēs nākamajā dienā arī atvērt !
Take (sh)it easy !
www.powermeower.eu
Lietotāja avatars
powermeower
 
Ziņojumi: 836
Reģistrēts: Otrdiena Jūlijs 05, 2011 9:58 pm
Dzīvesvieta: Bauska (LV)

Re: Oranžais ausainītis

Atbildēt powermeower » Piektdiena Jūnijs 19, 2015 11:22 pm

p.s. kāpēc oranžais...? manuprāt auto ir vairāk uz zaļo... :shock:
Take (sh)it easy !
www.powermeower.eu
Lietotāja avatars
powermeower
 
Ziņojumi: 836
Reģistrēts: Otrdiena Jūlijs 05, 2011 9:58 pm
Dzīvesvieta: Bauska (LV)

Re: Oranžais ausainītis

Atbildēt Krisjanis234 » Sestdiena Jūnijs 20, 2015 8:15 am

powermeower rakstīja:p.s. kāpēc oranžais...? manuprāt auto ir vairāk uz zaļo... :shock:



NJā sorryyyy. Kad stāvēja tajā garažiņā, tad likās krāsa pavisam savādāka... papīros ar rakstīts dzeltena, bet orģinālajos iegādes papīros ir Olīvu zaļa, tā kā viss ok :)
Krisjanis234
 
Ziņojumi: 25
Reģistrēts: Ceturtdiena Jūnijs 18, 2015 11:55 am
Dzīvesvieta: Saldus

Re: Oranžais ausainītis

Atbildēt Krisjanis234 » Sestdiena Jūnijs 20, 2015 8:16 am

powermeower rakstīja:Gribi palaist - piekarini mieta galā kanniņu un palaid uz pašteci, pa tam lāgam izjauc sūkni un apskaties dēļ kā nesūknē.
Kamēr sagādāsi vajadzīgo, var izmantot braukšanai apkures el. sūkni - motoram pilnīgi pietiek !... un apkuri tak vasarā nevajag...
Pie iekodušamies durvju mehānismiem var tikt klāt noņemot durvju apšuvumus, un bagātīgi sapūšot ar wd40-veidīgajiem, varēs nākamajā dienā arī atvērt !



Jāpārjauc vēlreiz sūknis laikam būs.... Tas durvju mehānisms ir tā iekodies tagad, ka netieku mašīnā :D tas ir prikols. Laikam ņemšu aizmugurējo sānu logu laukā :) :)
Krisjanis234
 
Ziņojumi: 25
Reģistrēts: Ceturtdiena Jūnijs 18, 2015 11:55 am
Dzīvesvieta: Saldus

Re: Oranžais ausainītis

Atbildēt Zazgaz » Sestdiena Jūnijs 20, 2015 12:27 pm

Iekodies tas diez vai. Bija nospiestas durvju bloķēšanas pogas no iekšas. Tas ir ticamāk.

Ir jāpaņem cieto drāti un ar to ir jādarbojas divos virzienos pēc izvēles.
Darbība abos gadījumos notiek caur vadītāja vai pasažiera „fortočkas” gumiju.
Var iebāzt salonā.
Tālāk ar drātes cilpu ir jāpagriež tās pašas „fortočkas” slēdzi uz augšu atverot to, vai ir jāsasniedz pretēja durvja štata salona atvēršanas rokturi.
Atverot „fortočku” caur to var tam pašam durvīm sasniegt štata salona atvēršanas rokturi. Ar to durvis atveras ja pat poga ir nospiesta.
Stikli veseli. Durvis ir atvērts.

Stiklus no ārpuses ir grūti dabūt laukā nebojātus vai negriežot nost gumiju…

Sūknim ir obligāti jāmaina vecas membrānas (braukšana ar saplaisātiem var nogalināt motoru) un pie sūkņa likšanas atpakaļ ir viena smalka regulēšana ar blīvēm. Ir aprakstīta manuālā.
Zazgaz
 
Ziņojumi: 128
Reģistrēts: Otrdiena Maijs 17, 2011 5:35 pm

Nākošais

Atgriezties uz Mans auto

Pašlaik forumā

Šo forumu pašlaik apskata: Nav reģistrētu lietotāju un viesi: 2