Ļoti augsts HC, CO arī virs normas

Моderatori: Pīle, intars, kraukscis

Ļoti augsts HC, CO arī virs normas

Atbildēt ka-ska » Otrdiena Jūnijs 10, 2014 12:53 pm

Sveiki biedri! Problēma sekojoša - mēģināju iziet skati ar savu 966 (30 zs motors), bet mērītājs uzrādīja HC kaut kur ap 3000, ja ne vairāk. Precīzi neatceros, jo izdruka nav pie rokas. Pagājušogad noregulējot vārstus kaut kā tika līdzēts, un līdz ar nagiem skati izgāju, bet es nedomāju, ka pēc pāris mēnešu braukšanas vārsti būs tā izregulējušies, ka HC atkal debesīs. Kaut gan es varu maldīties. Vēl gan tas, ka sveces un svečvadi man nav nekādi svaigie, taču dzinējs lec ļoti labi un strādā arī vienmērīgi, tāpēc mainīt šīs komponentes iepriekš nesteidzos. Karburators uz regulēšanas skrūvēm reaģē labi, bet HC limitā tik un tā nevar iekļauties.

Kādi būtu ieteikumi, ko darīt lietas labā? Pamēģināt vadus/sveces samainīt, vēlreiz mēģināt vārstus regulēt? Jebšu te drīzāk vainīgs motora kopējais nodilums.
Lietotāja avatars
ka-ska
 
Ziņojumi: 41
Reģistrēts: Pirmdiena Jūlijs 30, 2012 1:43 pm
Dzīvesvieta: Rīga, Valka

Re: Ļoti augsts HC, CO arī virs normas

Atbildēt Eddza » Otrdiena Jūnijs 10, 2014 1:06 pm

Karbiņš ir tīrīts un saregulēts labi? Gatim visas bēdas atrisinājās padarbojoties ar karburātoru :roll:
Lietotāja avatars
Eddza
 
Ziņojumi: 189
Reģistrēts: Trešdiena Novembris 06, 2013 2:14 pm

Re: Ļoti augsts HC, CO arī virs normas

Atbildēt ka-ska » Otrdiena Jūnijs 10, 2014 1:10 pm

Jā, pagājušajā vasarā es viņu iztīriju un saliku. Un tas karbis ir diezgan pasvaigs. Strādā tagad bez rīstīšanās un uz regulācijas skrūvēm reaģē labi.
Lietotāja avatars
ka-ska
 
Ziņojumi: 41
Reģistrēts: Pirmdiena Jūlijs 30, 2012 1:43 pm
Dzīvesvieta: Rīga, Valka

Re: Ļoti augsts HC, CO arī virs normas

Atbildēt powermeower » Otrdiena Jūnijs 10, 2014 3:52 pm

Kontaktu atsarpe, aizdedzes moments...
Jaunas sveces ar derētu...
Augstais HC liecina par nepareizu sadegšanu... nu ta ''pievelc'' normā komponentus (visus!), kas šo procesu izpilda... :D

Tas tā, apmēram, shematiski ;)
Take (sh)it easy !
www.powermeower.eu
Lietotāja avatars
powermeower
 
Ziņojumi: 836
Reģistrēts: Otrdiena Jūlijs 05, 2011 9:58 pm
Dzīvesvieta: Bauska (LV)

Re: Ļoti augsts HC, CO arī virs normas

Atbildēt Zazgaz » Otrdiena Jūnijs 10, 2014 4:06 pm

Te ir jāsaprot ko rāda šie parametri.
Abi ir saistīti sava starpā.

Sakšu ar CO.
Tas ir maisījuma treknums. Degviela maisījumā ir pa daudz.
Vienkārši degviela ar to gaisa daudzumu nevar sadegt pilnība.
Tāpēc tā nepilnība parādās CO radījumos.

CH paaugstinātiem rādījumiem ir cits cēlonis.
Maisījums var būt normā, bet ja kaut vienu taktu kaut viena cilindrā dzirkstele nespēj to aizdedzināt tad rādītais ir paaugstināts.
CH tas ir nesadegtas degvielas daudzums.
Te praktiski nevar iztikt ar parastām kārba regulēšanām ja pat padodas.

Ir jāmaina sveces, vadus un sadalītāja vāku bez mokām meklēt kas ir tieši vainīgs.

Pirms tam var pamēģināt ļoti labi iztīrīt pārtraucēja kontaktus. Maza varbūtība kā līdzēs, bet ir.
Kritērijs iztīrītiem kontaktiem ir šāds.
Ieslēdzot aizdedzi ir jāpamēra spriegumu uz saslēgtiem pārtraucēja kontaktiem pret masu.
Mašīnas masu nevis sadalītāja masu.
Nevar būt lielāk par 0.25 V.

Ja abi divi saistīti radītāji ir pāri robežām, atkal maza varbūtība, bet pastāv – karb pārlej degvielu.
Trekns maisījums un nevar pilnība sadegt.

Ciņa ar lielajiem cipariem CO-CH sakas ar pārtraucēja kontaktu tīrīšanu, regulēšanu uz atstarpi un momentu. Pēc tam ir jāķeras pie karba jā padodas regulēšanai.
Zazgaz
 
Ziņojumi: 128
Reģistrēts: Otrdiena Maijs 17, 2011 5:35 pm

Re: Ļoti augsts HC, CO arī virs normas

Atbildēt Ivo » Otrdiena Jūnijs 10, 2014 11:16 pm

[quote="ka-ska"]Sveiki biedri! Problēma sekojoša - mēģināju iziet skati ar savu 966 (30 zs motors), bet mērītājs uzrādīja HC kaut kur ap 3000, ja ne vairāk. Precīzi neatceros, jo izdruka nav pie rokas. Pagājušogad noregulējot vārstus kaut kā tika līdzēts, un līdz ar nagiem skati izgāju, bet es nedomāju, ka pēc pāris mēnešu braukšanas vārsti būs tā izregulējušies, ka HC atkal debesīs. Kaut gan es varu maldīties. Vēl gan tas, ka sveces un svečvadi man nav nekādi svaigie, taču dzinējs lec ļoti labi un strādā arī vienmērīgi, tāpēc mainīt šīs komponentes iepriekš nesteidzos. Karburators uz regulēšanas skrūvēm reaģē labi, bet HC limitā tik un tā nevar iekļauties.

Kādi būtu ieteikumi, ko darīt lietas labā? Pamēģināt vadus/sveces samainīt, vēlreiz mēģināt vārstus regulēt? Jebšu te drīzāk vainīgs motora kopējais nodilums
Vai ZAZ ir Rīgā, Brauc ciemos,man ir ar ko mērīt un gribētu palīdzēt. Tālr 29100776.
Lietotāja avatars
Ivo
 
Ziņojumi: 76
Reģistrēts: Trešdiena Aprīlis 09, 2014 1:37 pm
Dzīvesvieta: Engures nov.,Ķesterciems.

Re: Ļoti augsts HC, CO arī virs normas

Atbildēt ka-ska » Trešdiena Jūnijs 11, 2014 8:32 am

Paldies par atbildēm! Sākšu noteikti ar vadiem, svecēm, sadalītāju un tad jau redzēs.

Ivo, mašīna gan nav Rīgā, diemžēl. ;)
Lietotāja avatars
ka-ska
 
Ziņojumi: 41
Reģistrēts: Pirmdiena Jūlijs 30, 2012 1:43 pm
Dzīvesvieta: Rīga, Valka

Re: Ļoti augsts HC, CO arī virs normas

Atbildēt powermeower » Trešdiena Jūnijs 11, 2014 9:43 am

Ja var jaunas sagādāt maināmās sastāvdaļas sadalītājām, būtu vispār lieliski - Lienes ielā vajadzētu šīm ''ejošām'' lietām būt viegli pieejamām... ;)
Pie reizes - var ''pameklēt utis'' paša sadalītāja mehānikā - vai centrālās ass bukse/gultnis nav izļurkājies
(sliktums - kulaciņš virina kontaktus ar katrreiz dažādu atstarpi ! pat brīžam kaut kādu konstantu atstarpi vispār nav iespējams ''uzlikt'' :? )...
Ja tur ir kas maināms - nomainīt, ja ne - labs virpotājs var ielikt bronzas bukses

Vislabāk - dabūt otru sadalītāju, un tad to arī ''pievest pie jēgas'', un uzlikt esošā vietā :D
*
Karbim mazgāšana un tīrīšana uzlabo motora darbību, bet derētu izjaukt karbi cik vien var un, iespēju robežās, pieslīpēt vāka un korpusa plaknes ( rezultāts -blīve saspiežās vienmērīgi un pieguļ perfekti, un gaisu nekur garām nerauj!)
Pēc pieredzes, šīs virsmas katram karbim ir savādākas, un visiem greizas(!), ar domu ''gan jau biezā blīve izlīdzinās'' :evil:
Var slīpēt uz 'akmens' pats, vai iedot tiem , kas motoriem galvas slīpē - būs dārgāk, toties precīzi līdz simtdaļai :)
Galvenais, pašam pēcāk nepārvilkt vāka skrūves, kopā liekot :D

Iepriekšteiktais nu nemaz neskādēs motorītim! :lol:

Tas tā , pārdomas par tēmu... 8-)
Take (sh)it easy !
www.powermeower.eu
Lietotāja avatars
powermeower
 
Ziņojumi: 836
Reģistrēts: Otrdiena Jūlijs 05, 2011 9:58 pm
Dzīvesvieta: Bauska (LV)

Re: Ļoti augsts HC, CO arī virs normas

Atbildēt ka-ska » Trešdiena Jūnijs 11, 2014 10:01 am

Vēl viena piebilde - kāds pirms manis ir 'noamputējis' sadalītājam vakuuma apsteidzes mehānismu, tajā vietā korpusā ir caurums, kas notīts ar skoču :) Vai tas kaut kādā mērā varētu ietekmēt HC? It kā jau tukšgaitai būtu pofig, ne?
Lietotāja avatars
ka-ska
 
Ziņojumi: 41
Reģistrēts: Pirmdiena Jūlijs 30, 2012 1:43 pm
Dzīvesvieta: Rīga, Valka

Re: Ļoti augsts HC, CO arī virs normas

Atbildēt Ivo » Trešdiena Jūnijs 11, 2014 11:38 pm

ja visu saliksi kā vajag , noregulēsi aizdedzes leņķi,atstarpi, izvērtēsi sadalītāja kulaciņu nodilumu lai kontaktu atvērtu un saslēgtu stāvokļu lenķi ir pareizi,tad arī visam jābūt O.K. Starp citu daudzi nemaz nezin ka filcītis pie kulaciņa sadalītājā ir jāsamitrina ar eļas pilienu lai kulaciņš nediltu!
Lietotāja avatars
Ivo
 
Ziņojumi: 76
Reģistrēts: Trešdiena Aprīlis 09, 2014 1:37 pm
Dzīvesvieta: Engures nov.,Ķesterciems.

Nākošais

Atgriezties uz Dzinējs

Pašlaik forumā

Šo forumu pašlaik apskata: Nav reģistrētu lietotāju un viesis: 1

cron