40zs motora skrūvēšana

Моderatori: Pīle, intars, kraukscis

40zs motora skrūvēšana

Atbildēt mzaz968 » Svētdiena Jūlijs 17, 2016 7:42 pm

Šeit jautāšu, aprakstīšu, bildēšu un stāstīšu par sava zaza motorīša kapitālo remontu.
Process nav iecerēts viegls un ātrs, tāpēc topiks , iespējams peldēs uz augšu un leju pa foruma sadaļu.
Šis temats tiek veidots ar domu, lai mācītos un iedvesmotos gan citi, gan pats. Tātad veiksmi :D
Tātad, iecerēs ir:
pilnīga motora pārtīrīšana, vītņu pārgriežšana, kur nepieciešams,
Kaltie virzuļi,
Kaltie klaņi,
Lielāki vārsti,
ieplūdes kolektora un kanālu (galvās) slīpēšana,
Kloķvārpstas balansēšana, ((kopā ar visu virzuļu grupu(>>?..)),
Neliela tilpuma palielināšana,
Neliela dzeses jaudas palielināsana,
Mono- šprices uzstādīšana.

Pirmais jautājums, kas radās,,.. kas jāņem vērā izjaucot motoru, vai vienkārši jauc ārā, ņem visus zobratus nost, liec kastē un pie likšanas kopā un regulēšanas un mērīšanas arī viss saies neko neatzīmējot?

Attēls
Attēls
mzaz968
 
Ziņojumi: 57
Reģistrēts: Piektdiena Marts 18, 2011 12:47 am

Re: 40zs motora skrūvēšana

Atbildēt Spark » Svētdiena Jūlijs 17, 2016 9:55 pm

Pilna motora pārtīrīšana - šādā stāvoklī velk uz ultraskaņas tīrīšanu A-moto kantorī.
Ja izdosies īstenot minētos darbus (karogs Tev rokās, protams), tad noteikti jāskatās arī uz pastiprinātām pusasīm. Kārba varētu izturēt, bet pusasis novērpsies.
Spark
 
Ziņojumi: 105
Reģistrēts: Svētdiena Decembris 02, 2012 1:35 pm

Re: 40zs motora skrūvēšana

Atbildēt Romualds » Ceturtdiena Oktobris 13, 2016 9:15 pm

Ne par ko nenes uz ultraskanu, sapisis Tev motoru, ta ka tas notika man :Nikns: :Pecpuse: Un vispar A-moto vajadzetu ari zinaat kas ar ko reage ja nodarbojas ar taada veida pakalpojumiem
Ultraskanas procesa izmanto kimiju kas skalo ara magniju, jo bloks ir magnija aluminija sakausejums
I will die, but accelerator is not going to fold...
Lietotāja avatars
Romualds
 
Ziņojumi: 27
Reģistrēts: Svētdiena Marts 16, 2014 10:23 pm

Re: 40zs motora skrūvēšana

Atbildēt powermeower » Piektdiena Oktobris 14, 2016 3:40 pm

Nu tad izmanto ultraskaņu BEZ ķīmijas !
Vispār, var jau arī ar ķīmiju, bet ... process saīsinās no 30min uz 10min max !!!
Take (sh)it easy !
www.powermeower.eu
Lietotāja avatars
powermeower
 
Ziņojumi: 836
Reģistrēts: Otrdiena Jūlijs 05, 2011 9:58 pm
Dzīvesvieta: Bauska (LV)

Re: 40zs motora skrūvēšana

Atbildēt powermeower » Piektdiena Oktobris 14, 2016 3:59 pm

pilnīga motora pārtīrīšana, vītņu pārgriešana, kur nepieciešams

tīrīšana - labi; vītņu pārgriešana - vāku u.c. špilkas nomainīt uz normālu 13 vītni, nevis smalko, un normālas cietās špilkas nevis kā oriģinālās (no biezpiena), blokā kritiskajās vietās var likt bronzas ieliktņus, jo bloks pats ir samērā mīksts un iekšā ārā skrūvēšanu var ilgi neturēt
Kaltie virzuļi

...ir kur tādus taisa ?
Kaltie klaņi

...kas tie tādi...?
Lielāki vārsti

Nav jēgas, kamēr ieplūdes un izplūdes kolektori paliek oriģinālā diametrā
ieplūdes kolektora un kanālu (galvās) slīpēšana

...nu ļoti smalku un dikti lokanu instrumentu vajadzēs, lai tiktu klāt visur izpucēt...
Kloķvārpstas balansēšana

kopā ar spararatu, sajūga kurvi un priekšējo siksnas skriemeli !
Klaņus ar virzuļiem sasver katru pāri atsevišķi, bet visus pārus protams vienā svarā !
Neliela tilpuma palielināšana

...es ieliku VAZ 79.7 virzuļus (Gaujas ielā izslīpēja cilindrus...), vairāk tā kā nebūtu droši, jo cilindru sieniņas paliek ļoti plānas, un var sākt plīst no karstuma
Neliela dzeses jaudas palielināsana

Papildus eļļas radiators nekad nav par sliktu, bet vairāk noderīgāks būtu maināms eļļas filtrs !!
Mono- šprices uzstādīšana

Manuprāt, pie šā tipa auto, jo mazāk elektronikas, jo labāk...(bezkontaktu aizdedze neskaitās)

Tādas nu būtu manas personīgās domas... 8-)
Take (sh)it easy !
www.powermeower.eu
Lietotāja avatars
powermeower
 
Ziņojumi: 836
Reģistrēts: Otrdiena Jūlijs 05, 2011 9:58 pm
Dzīvesvieta: Bauska (LV)

Re: 40zs motora skrūvēšana

Atbildēt JānisK-[JK] » Piektdiena Oktobris 14, 2016 8:01 pm

Ar lielākiem vārstiem būs vairāk auzas kā ieguvums, vietas, kur tuvu degkameras sienas pasliktināsies plūsma, ja tur frēzēs degameras tad samazināsies kompresijas pakāpe! Ja zāgē un vīlē tad vajag saprast kāpēc tas ir jādara un kā tas ietekmē motora darbību!
AttēlsAttēlsAttēls
Lietotāja avatars
JānisK-[JK]
Vortāla
Vortāla
 
Ziņojumi: 219
Reģistrēts: Sestdiena Marts 05, 2011 10:24 pm
Dzīvesvieta: Rīga

Re: 40zs motora skrūvēšana

Atbildēt powermeower » Pirmdiena Oktobris 17, 2016 3:43 pm

Tieši tā ! 8-)
Take (sh)it easy !
www.powermeower.eu
Lietotāja avatars
powermeower
 
Ziņojumi: 836
Reģistrēts: Otrdiena Jūlijs 05, 2011 9:58 pm
Dzīvesvieta: Bauska (LV)

Re: 40zs motora skrūvēšana

Atbildēt mzaz968 » Otrdiena Oktobris 18, 2016 3:08 pm

Labi, "atvieglinātie" virzuļi.. bet, hei, tad pēc teorijas sanāk, ka palielinās jauda, ne tā? Apgriezieni X Grieze = Jauda ... Vai arī kaut ko jaucu....
Tas tā, par mehāniku..
Kas vainas elektronikai, ja zapiņu var dabūt ekonomiskāku, ar labāku tukšgaitu.. un ja nedaudz pačakarējās arī kruīzkotroli ( tas pie ekonomijas ). Ja paralēli droseles pozīcijas devējam ( potenciometram ) paralēli salonā pieliek vēl vienu, ar roku grozāmu un atslēdzamu.
Piedodiet, ja rakstu glupības:D tas tā, pārdomām.
mzaz968
 
Ziņojumi: 57
Reģistrēts: Piektdiena Marts 18, 2011 12:47 am

Re: 40zs motora skrūvēšana

Atbildēt mzaz968 » Otrdiena Oktobris 18, 2016 3:13 pm

Un, varbūt kāds zin, ko dara etiķis, ja ar to tīra, skalo, nosēdina netīrumus/rūsu.. reku viens čoms sadalenes zobratu, uz kura zobene nāk, labi notīrija etika esencē,,.. viss pa smuko :)
mzaz968
 
Ziņojumi: 57
Reģistrēts: Piektdiena Marts 18, 2011 12:47 am

Re: 40zs motora skrūvēšana

Atbildēt JānisK-[JK] » Ceturtdiena Oktobris 20, 2016 6:38 pm

Atvieglināšana samazina rotējošo masu, bet šajā visā ir ļoti daudz nianšu, daudz kas atkarīgs no motora konstrukcijas ekspluatācijas, zaz motors ir maz apgriezienu un daudzi darbi, kuri dod būtisku uzlabojumu citiem motoriem zaz motoram būs bezjēdzīgi! Un kopumā atvieglināšana, kaltie virzuļi nedod jaudu tādā izpratnē kā esi iedomājies! Kaltie virzuļi ir vajadzīgi kad jauda tiek būtiski palielināta vai būvēts turbo motors, bet zaza motora ir citas detaļas, kuras pirms virzuļiem izbeigsies ja būtiski palielinās jaudu.

Ieteiktu sākt ar motora savešanu kārtībā, pāriet pāri ar mērinstrumentiem, izmērīt visus slīdgultņus un mainīt ja izdilums ir lielāks kā var būt. Maz apgriezienu motoram tas nav tik būtiski, bet nāks tikai par labu, nobalansē kloķvārpstu, spararatu, spararatu ar sajūga kurvi un tad visu kopā vēl nobalansē. Izsvaro virzuļus un klaņus, lai būtu visiem svars vienāds un nedrīkst aizmirst ka zāģēt kur pagadās nedrīkst, gan klaņiem gan virzuļiem ir speciāls vietas, kur drīkst noņemt metālu tos izsvarojot!
Jaudu palielināt var vairākos vaidos, bet pamatā ir tilpuma palielināšana, kompresijas palielināšna un turbo pūte. Turbo pūte zaz motoram diez vai būs labākais variants tātad jāpaliek pie pirmajiem diviem variantiem.
Kā Powermowers minēja, labs variants ir ar žiguļa virzuļiem, galva būs jāpiestrādā tik un tā tad var arī nosēdināt, lai palielinātu kompresija pakāpi. Galvas kanālu palielināšana, bet tos nav jēga palielināt vairāk par vārstu sēžu iekšējo diametru, ja šo dimametru var palielināt būtiski nesamazinot sēžas izturību tad to var darīt un attiecīgi tad galvas kanālus uz šo izmēru frēzēt. Ja motors būs ar karburatoru tad noteikti visiem kanāliem no karburatora līdz vārstiem jābūt pēc iespējas līdzenākiem (es pulēju nekādi matējumi), jāsavieto precīzi kolektora kanāli ar galvas kanāliem. Ja motors būs ar iešprici tad savietojam galvas kanālus ar kolektoru un izlīdzinām, pulē tikai galvas kanālus kolektoram nav vajadzības. Protams precīzi jāsaregulē gāzu sadales mehānisms. Arī izplūdes sistēmai ir lirela nozīmē, vislabākā izplūde ir, kur katram cilindram ir savas izpūtējs, lai nebūtu pretspiediena uz citiem cilindriem, zazam šo var tiešām realizēt, vai nu katram cilindram tiešām atsevišķs izpūtējs vai atsevišķs, bet ievietots vienā korpusā katrai galvai savs.
Nākamais solis ar degvielas padevi, ieteiktu elektronisko iešprici ar programmējamo vadības bloku, tas dos ļoti ievērojamu rezultātu, gan jaudas ziņā gan motora stabilai darbībai.
Tas tā īsumā!

Starp citu ja ir tiešām reāla interese un plāno būvēt ne tikai plānot tad varu piedāvāt programmējamo vadības bloku par demokrātisku cenu.
AttēlsAttēlsAttēls
Lietotāja avatars
JānisK-[JK]
Vortāla
Vortāla
 
Ziņojumi: 219
Reģistrēts: Sestdiena Marts 05, 2011 10:24 pm
Dzīvesvieta: Rīga

Nākošais

Atgriezties uz Dzinējs

Pašlaik forumā

Šo forumu pašlaik apskata: Nav reģistrētu lietotāju un viesis: 1